GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Brudne sklepy zapraszają

mz, Maciej Wasilewski 11-02-2008, ostatnia aktualizacja 11-02-2008 20:58

Najbrudniejsze są koszyki i wózki. Można w nich znaleźć wszystko: rdzę, potłuczone szkło, rozlane napoje, ślady zwierzęcych odchodów, szczepy niebezpiecznych bakterii.

Inspektorzy warszawskiego sanepidu biją na alarm. Ich zdaniem, 60 procent warszawskich hipermarketów ma poważne problemy z zachowaniem czystości. – Każdy sklep kontrolujemy co dwa, trzy miesiące. W przypadkach skrajnego łamania przepisów sanitarnych, nawet co miesiąc – informuje Wiesław Rozbicki, rzecznik Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.

Inspektorów szczególnie przeraża stan wózków, którymi klienci przewożą produkty spożywcze. Wózki często są pozostawiane na deszczu i narażone są na korozję. Obok śladów po rozlanym mleku, znajdziemy w nich zużyte kartony po kefirze, ociekające piwem puszki, opakowania po batonach i pleśniejące gazetki reklamowe. – Co gorsze, analizy wykazują obecność pasożytów pochodzących ze zwierzęcych odchodów – tłumaczy Rozbicki. – Mamy beztrosko wsadzają do wózków swoje pociechy, nie bacząc na to, że te wcześniej biegały po trawnikach pełnych psich kup.

By zapobiec przenoszeniu bakterii, wózki powinny być czyszczone co najmniej raz w tygodniu w specjalnych pomieszczeniach. Tyle, że większość małych sklepów ich nie posiada.– Nasze wózki poddajemy czyszczeniu co dwa tygodnie. Wprowadzamy je do pomieszczenia przypominającego automatyczną myjnię. O ich stan dbają przeszkoleni pracownicy – wyjaśnia Przemysław Skory, rzecznik Tesco. – Problem ten eliminujemy, zatrudniając specjalistyczne firmy zewnętrzne – mówi Maria Cieślikowska, rzecznik Carrefoura.

Ale... zdaniem sanepidu, hipermarkety nagminnie łamią przepisy sanitarne. Kary nakładane na sklepy są relatywnie niskie i nie przekraczają zwykle 500 zł. – Problem ten dotyczy wszystkich sieci handlowych. Szkoda, że nasze kontrole nie poprawiają sytuacji – kończy Rozbicki.

PRACOWNICY SANEPIDU RADZĄ:

Nieważne, czy robisz zakupy w hipermarkecie, czy małym osiedlowym sklepie. I tu, i tu jesteś narażony na kontakt z brudnymi koszykami, wózkami i towarami.

Jeśli widzisz, że koszyk jest brudny, zwróć na to uwagę pracownikom sklepu albo zawiadom sanepid. Telefon znajdziesz na końcu tego tekstu. Nie wkładaj produktów takich jak chleb czy owoce bezpośrednio do koszyka. Włóż je wcześniej do papierowej lub foliowej torebki. Sprawdź czy osiedlowy sklep, w którym robisz zakupy, jest wyposażony w toaletę i bieżącą ciepłą wodę. Unikaj zakupów w miejscach bez bieżącej wody.

Jeśli pracownicy sklepu czyszczą podłogę suchą miotłą, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że na sprzedawanych tam towarach znajduje się kurz. Sprawdzaj dokładnie datę ważności produktu. Przeterminowane towary sprzedają zarówno sklepiki, jak i hipermarkety. Sanepid zaleca osobom starszym i niedowidzącym zabieranie do sklepu okularów. Komórkowy numer interwencyjny dyżurnego inspektora sanitarnego województwa mazowieckiego to: 0 502 171 171 Inspektorzy sanitarni nakładają zazwyczaj kary w wysokości od 100 do 500 zł. W szczególnych przypadkach kierują sprawę do sądu.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane