GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nie chcą VAT-u na charytatywne SMS-y!

PAP, ar, MAK 04-02-2008, ostatnia aktualizacja 04-02-2008 22:06

Organizacje pożytku publicznego apelują do resortu finansów o zniesienie 22-proc. podatku na „SMS-y od serca”.

Obok Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Polskiej Akcji Humanitarnej do apelu przyłączyło się także Centrum im. Adama Smitha. Jako pierwsze o problemie z SMS-ami napisało ŻW przy okazji ostatniego finału WOŚP. Obecnie obowiązuje 22-procentowy podatek na charytatywne SMS-y. Jerzy Owsiak, prezes fundacji WOŚP powiedział wczoraj, że w 2008 r. na konto Orkiestry wpłynęło prawie 485 tys. SMS-ów, co daje ponad 2,5 mln zł.

Podatek VAT od tej kwoty przekroczył sumę 500 tys. zł. – Na szczęście, w tym roku Ministerstwo Finansów wyjątkowo przekazało równowartość VAT-u na aparaturę medyczną. Taką, na jaką kwestowała orkiestra – mówi Owsiak. Ministerstwo Finansów sprawdza właśnie, czy przepisy podatkowe pozwolą na zniesienie podatku. – Jeśli prawnicy znajdą satysfakcjonujące rozwiązanie, zgodne z prawem UE, zaproponujemy zmianę obecnych zasad – mówi rzecznik resortu Jakub Lutyk.

Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha mówi, że zerowy VAT na charytatywne SMS-y funkcjonuje od 2006 roku w Czechach. Rozwiązanie to rozciągnięto także na SMS-y wysłane w 2005 roku i zwrócono VAT organizacjom, które w ten sposób zbierały pieniądze na cele dobroczynne.Według niego, również w Polsce możliwe by było przyznanie danej organizacji społecznej jednego numeru tak, by przesłane na niego SMS-y były zwolnione z podatku.

– Aby wprowadzić zerowy VAT na SMS-y, wystarczy decyzja polityczna. Ani Unia Europejska, ani technika nie stoją tu na przeszkodzie – podkreśla Sadowski.

– W Czechach dobroczynność eksplodowała po wprowadzeniu tej zmiany. Polska organizacja, która chce prowadzić zbiórkę przy pomocy SMS-ów, musi za każdym razem uzyskać pozwolenie MSWiA. Warunkiem jest m.in. to, by operatorzy sieci komórkowych zrezygnowali ze swoich kosztów. Najczęściej operatorzy godzą się, gdy akcja jest dobrze nagłośniona.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane