GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Czy marszałek kupi Dworzec Główny

Izabela Kraj 27-02-2012, ostatnia aktualizacja 27-02-2012 02:59

Władze Mazowsza dostaną prawo pierwokupu obecnej siedziby Muzeum Kolejnictwa

Teren przy Dworcu Głównym
autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Teren przy Dworcu Głównym

PKP zamierzają wy­sta­wić w prze­targu nie­ru­cho­mość po daw­nym Dwor­cu Głów­nym przy ul. To­wa­ro­wej 1. Ale naj­pierw da­ją pra­wo pier­wo­ku­pu te­go bu­dyn­ku po­za prze­tar­giem sa­mo­rzą­do­wi Ma­zow­sza, któ­re­mu pod­le­ga miesz­czą­ce się dziś w tym miej­scu Mu­zeum Ko­lej­nic­twa.

Mu­zeum zaj­mu­je bu­dy­nek na ra­zie na pod­sta­wie umo­wy uży­cze­nia te­go te­re­nu. Sa­mo­rząd nie chce prze­no­sić pla­ców­ki w żad­ne in­ne miej­sce. W są­dzie na­to­miast to­czy się spra­wa o wy­da­nie nie­ru­cho­mo­ści ko­le­jom. Je­śli za­pad­nie wy­rok, to PKP nie bę­dą mia­ły żad­nych sen­ty­men­tów, by te­ren sprze­dać. Mi­mo że przez la­ta by­ła to pla­ców­ka pod­le­gła ko­le­jom (po re­for­mie sa­mo­rzą­do­wej prze­ka­za­na sej­mi­ko­wi), ko­le­ja­rze w ogó­le nie czu­ją po­trze­by utrzy­my­wa­nia in­sty­tu­cji po­świę­co­nej ich hi­sto­rii.

65 tys. zł Taki miesięczny czynsz PKP naliczyły muzeum, choć miało ono zajmować budynek bezpłatnie

Na ra­zie PKP cze­kają na od­po­wiedź mar­szał­ka Ma­zow­sza Ada­ma Stru­zi­ka, czy urząd był­by za­in­te­re­so­wa­ny kup­nem bu­dyn­ku daw­ne­go Dwor­ca Głów­ne­go.

Urzęd­ni­cy jed­nak scep­tycz­nie pod­cho­dzą do ta­kich za­po­wie­dzi.  – A co nam z pra­wa pier­wo­ku­pu?  Ma­my wy­ło­żyć kil­ka­dzie­siąt czy kil­ka­set mi­lio­nów zło­tych na mu­zeum w sy­tu­acji, gdy w te­go­rocz­nym bu­dże­cie Ma­zow­sza ma­my bli­sko 600-mi­lio­no­wą dziu­rę? – sły­szy­my nie­ofi­cjal­nie od urzęd­ni­ków.

W śro­dę mar­sza­łek or­ga­ni­zu­je „okrą­gły stół" po­świę­co­ny przy­szło­ści Mu­zeum Ko­lej­nic­twa. Za­pro­sze­ni na to spo­tkanie są przed­sta­wi­cie­le PKP, sa­mo­rzą­du oraz mi­ni­sterstw Kul­tu­ry i Trans­por­tu. – Bo to nie jest tyl­ko nasz pro­blem – stwier­dza rzecz­nik mar­szał­ka Ma­zow­sza Mar­ta Mi­lew­ska. – Je­śli nie bę­dzie nas stać na ten bu­dy­nek i przed­sta­wi­cie­le mi­ni­sterstw nie za­in­ter­we­niu­ją, to mu­zeum mo­że prze­stać ist­nieć.

W kon­flikt o Mu­zeum Ko­lej­nic­twa włą­czył się ostat­nio wi­ce­mi­ni­ster trans­por­tu An­drzej Mas­sel. I przed­sta­wił zu­peł­nie no­wą kon­cep­cję daw­nego Dworca Głów­nego.

– Do­brze się sta­ło, że do­tąd na tym te­re­nie nie zre­ali­zo­wa­no jesz­cze żad­nej in­we­sty­cji de­we­lo­per­skiej. Być mo­że te­ren mógł­by po­wró­cić do swo­jej funk­cji dwor­co­wej. Dziś prze­pu­sto­wość li­nii śred­ni­co­wej jest już na gra­ni­cy wy­czer­pa­nia, a dwo­rzec mógł­by być włą­czo­ny do ru­chu pod­miej­skie­go – oce­nia wiceminister Mas­sel.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane