GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe ciacho jest pyszne

Izabela Kraj 23-04-2009, ostatnia aktualizacja 24-04-2009 12:53

Zygmuntówka. Tak nazywa się ciastko z bezą, bitą śmietaną, czekoladą i żurawiną, które zwyciężyło w konkursie na warszawską promocyjną słodycz. Pokonało 17 innych.

autor: Seweryn Sołtys
źródło: Fotorzepa
autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa
autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Jurorzy już dwa dni temu zdradzali nam, że spośród 18 zgłoszonych do konkursu wypieków jeden się zdecydowanie wyróżniał – i formą i smakiem. – Jest naprawdę pyszny! – zachwalali.

W teatrze Kamienica ogłoszono wczoraj wyniki. I stało się jasne, że autorem zwycięskiego ciastka, które składa się m.in. z migdałowej podstawy przykrytej bezą, jest cukiernia Nova Witolda Teledzińskiego.– To ciastko z biglem. Najzabawniejsze ze wszystkich. I największych rozmiarów. Słodkie, ale nie przesłodzone – charakteryzowała je członkini jury Aga Zaryan.

Od dziś nową słodycz stolicy będzie można kupić w dziewięciu oddziałach cukierni Nova. – Za około cztery złote. Może nawet na początku, promocyjnie, za mniej – mówił wczoraj Witold Teledziński, odbierając dyplom zwycięzcy. Opowiadał, że przepis wymyślił po wielu próbach. Ważne było dla niego szczególnie dołożenie żurawiny, dziś modnej i zdrowej.

W nagrodę ratusz zorganizuje teraz kampanię promocyjną – billboardy i plakaty, namawiające do kupienia ciastka. – Chodziło przecież o wypromowanie nowego smaku, który tak jak wuzetka, a może nawet bardziej, kojarzyłby się ze stolicą. By ciastko stało się kolejnym pretekstem do zakochania się w Warszawie – tłumaczy Magdalena Łań z Biura Promocji w ratuszu.

Wczoraj rozstrzygnięto też drugi, równoległy konkurs – na nazwę ciacha. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności internauci wybrali spośród siedmiu propozycji nazwę „zygmuntówka“. – Niemal idealnie pasuje do bezowej korony ciastka – przyznawał juror Rafał Olbrychski. Autorem tej propozycji nazwy jest warszawiak Witold Żyła.

Tylko jedno zamierzenie jurorów się nie zrealizowało – zygmuntówki tak łatwo nie da się zapakować i wywieźć np. za granicę. To raczej ciastko – podobnie jak poczciwa wuzetka – do eleganckiego spożywania z talerzyka przy kawie i przyjacielskiej pogawędce.

Zgodnie z regulaminem, autor ciastka przekazuje prawa do receptury organizatorom konkursu. Zygmuntówki będą więc mogły pojawić się w tych cukierniach, których właściciele zobowiążą się wobec Cechu Rzemiosł Spożywczych do dbałości o jakość i stosowania wyłącznie naturalnych surowców – zgodnie z oryginalnym przepisem.

Dodatkowym efektem ogłoszonego przed dwoma miesiącami konkursu jest fakt, że w warszawskich cukierniach renesans przeżywa wuzetka.– Cukiernicy przyznają, że goście sięgają po nią ostatnio częściej niż wcześniej. A skoro wuzetka jest teraz jeszcze bardziej kojarzona ze stolicą, to cieszymy się. To taki bonus konkursu – mówi Magdalena Łań.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane