GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bilet wreszcie wspólny

Konrad Majszyk 14-12-2008, ostatnia aktualizacja 15-12-2008 22:29

Świetna wiadomość dla pasażerów. „Życie Warszawy” dowiedziało się, że od Nowego Roku dojedziemy Kolejami Mazowieckimi z miejskim biletem do 69 stacji na terenie Warszawy i okolic.

Wspólnym biletem aglomeracyjnym objętych zostanie 400 tysięcy osób. Na skutek uporu władz Kobyłki pasażerowie na linii do Wołomina będą wciąż wyłączeni z tego projektu.
źródło: Życie Warszawy
Wspólnym biletem aglomeracyjnym objętych zostanie 400 tysięcy osób. Na skutek uporu władz Kobyłki pasażerowie na linii do Wołomina będą wciąż wyłączeni z tego projektu.

Po kilkunastu latach prób i tłumaczeniach, że „nie da się”, wreszcie będziemy jeździć z jednym miejskim biletem na wszystkich trasach prowadzących do Warszawy. Taki bilet jest standardem w zdecydowanej większości aglomeracji na Zachodzie, ale dla Mazowsza to nowa jakość.

Bilet aglomeracyjny będzie obowiązywał na obszarze ograniczonym stacjami PKP: Chotomów, Nieporęt, Zielonka, Sulejówek-Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków i Płochocin oraz WKD Opacz. Teren jest zbliżony do drugiej strefy biletowej Kolei Mazowieckich, ale się z nią nie pokrywa. Wszystkie stacje pokazujemy na mapce obok.

Będą mniejsze korki?

Mieszkańcy strefy biletowej w drodze do pracy w Warszawie nie będą już musieli kupować dwóch biletów, ale jeden: miejski na dwie strefy. Do wyboru będzie: dobowy, 3-, 7-, 30- i 90-dniowy oraz tzw. bilet seniora (odpadają bilety na jedną linię). Z tym jednym biletem możemy jeździć w tej strefie pociągami Kolei Mazowieckich, SKM i WKD oraz autobusami, tramwajami i metrem.

– Wspólnym biletem zostanie objętych 400 tys. mieszkańców, a każdy z nich to potencjalny pasażer. Rozszerzenie wspólnego biletu powinno zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających codziennie do Warszawy – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta.

Koleje Mazowieckie szacują ostrożnie: w pierwszych tygodniach przybędzie ponad 10 tys. pasażerów, a później ich liczba wzrośnie do kilkudziesięciu tysięcy.

– Mamy już przyrzeczone w Przewozach Regionalnych wypożyczenie 10 dodatkowych pociągów. W ciągu najbliższych lat planujemy też zakup nowego taboru – mówi prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita.

Kobyłka trojańska

Przez ostatnie kilkanaście lat inicjatywę blokowali przede wszystkim kolejarze w obawie przed radykalnym spadkiem wpływów z biletów. Dlatego stolica i samorządy będą dopłacały Kolejom Mazowieckim 13,7 zł do każdego przejechanego na danym obszarze kilometra.

W sumie da to kilkadziesiąt milionów złotych rocznie – ostateczną kwotę poznamy po podpisaniu wszystkich umów – które częściowo zwrócą się miastu z powodu wyższych wpływów z biletów. Średnio 70 proc. kosztów kursowania poza miastem pokryje Warszawa, która rocznie wydaje na komunikację ponad 1,2 mld zł. Pozostałe 30 proc. wyłożą samorządy. I to ich przekonanie było najtrudniejsze.

Jeszcze wczoraj nie było wiadomo np., czy z Dworca Wileńskiego dojedziemy od stycznia na wspólnym bilecie tylko do Zielonki czy też aż do Wołomina. Władze tego ostatniego miasta zgadzają się na dopłatę w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie do wspólnego biletu, ale odmawia jej samorząd znajdującej się wcześniej na trasie Kobyłki (z tego powodu Kobyłka jest teraz nazywana koniem trojańskim).

– Ostatnie tygodnie spędziłem ze współpracownikami na “kolędowaniu” po gminach podwarszawskich, tłumaczeniu i negocjacjach. Paradoksalnie, najtrudniej było w moim rodzinnym Legionowie – przyznaje Ruta.

Ostatecznie do linii legionowskich dołoży się też powiat. Na linii otwockiej współfinansować bilet zgodził się zaś samorząd Celestynowa. Ta gmina bezpośrednio z linią nie sąsiaduje, ale mieszkańcy masowo z niej korzystają (zostawiają auta obok stacji).

Dowieźć do kolei

ZTM planuje też organizować wspólnie z samorządami autobusowe linie dowozowe do stacji kolejowych, które także będą objęte wspólnym biletem. Pojawił się też pomysł wytyczenia tzw. trzeciej strefy – do Mińska Maz., Karczewa, Grodziska Maz. i Nowego Dworu Maz. Tam obowiązywałyby osobne stawki biletowe. Na razie to jednak pieśń przyszłości.

Dzisiaj wspólny bilet obowiązuje tylko w granicach miasta i wyjątkowo na wspólnej trasie Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej z Pruszkowa do Sulejówka-Miłosnej oraz na stacjach PKP Ząbki i WKD Opacz.

Idea wspólnego biletu ma potężnych patronów: prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz nadzorującą komunikację miejską i marszałka Mazowsza Adama Struzika, w którego gestii są Koleje Mazowieckie. Oboje myślą już o zbliżających się wyborach w 2010 roku. W listopadzie w błysku fleszy podpisali w sprawie wspólnego biletu list intencyjny.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane