GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pałac barokowy czy plastikowy

Maciej Czerski 18-09-2008, ostatnia aktualizacja 19-09-2008 21:46

Czy Pałac w Wilanowie zostanie obłożony różowym sidingiem? Nie, nie różowym. Kolor będą mogli wybrać warszawiacy – głosi kontrowersyjny billboard ustawiony niedaleko muzeum.

autor: Radosław Pasterski
źródło: Fotorzepa

Billboard przypominający inwestycyjną tablicę stanął kilka dni temu obok parkingu, na którym zatrzymują się autokary z turystami odwiedzającymi pałac w Wilanowie.

Można na nim przeczytać, że prowadzona od wielu lat renowacja zabytku nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Dlatego wykonawca, fikcyjna firma TZG Projekt, postanowiła obłożyć pałac sidingiem (plastikowe panele, bardzo popularne w USA). Na ogłoszeniu widać flagę UE, która sugeruje, że remont jest finansowany z funduszy UE. Są też szczegółowe dane na temat kosztów i czasu potrzebnego na inwestycję.

W pałacowym muzeum zawrzało. – To jakiś absurd. Nikt nas nie pytał o zdanie. Sprawa znajdzie finał w sądzie, gdy tylko ustalimy, kto odpowiada za postawienie billboardu – mówi dyrektor placówki Muzeum-Pałac w Wilanowie Paweł Jaskanis. – Plakat zachęca do konsultacji społecznych na temat koloru plastikowej elewacji, kpiąc tym samym z całego zespołu ekspertów, od lat pieczołowicie odrestaurowującego barokowy gmach – dodaje.

– My nie wybieramy pigmentu w drodze głosowania. Złocień wilanowski, który został położony na frontowej części elewacji, to efekt wnikliwych badań i analiz specjalistów – mówi Wojciech Bagiński z pracowni konserwatorskiej. – Sugerowanie, że mieszkańcy mogą sobie coś wybrać, podważa nasz profesjonalizm.

Kto więc postawił absurdalny billboard? Czy to reklama producenta plastikowych elewacji? W firmie Royal Europa (na plakacie jest pośrednie odniesienie do tej firmy) nikt o billboardzie nie słyszał. Po krótkim śledztwie okazało się, że tablica nie jest reklamą, a początkiem kampanii społecznej fundacji Zielone Światło. Autorzy akcji twierdzą, że chcą rozpocząć debatę na temat „wrażliwości na otaczającą miejską przestrzeń“.

– Chcieliśmy wywołać falę oburzenia – mówi wprost Wojciech Cegielski z fundacji Zielone Światło. – To nie jest niczyja reklama ani tym bardziej promocja plastikowych elewacji. Chcemy zachęcić warszawiaków do dyskusji o traktowaniu przestrzeni publicznej. Więcej nie mogę powiedzieć przed finałem akcji, która jest zaplanowana na październik.

To tłumaczenie nie przekonuje władz muzeum. – Dla mnie to zwykła manipulacja, nastawiona na rozgłos kosztem dobra publicznego, jakim jest pałac. Takie same pobudki kierowały zapewne nieszczęśnikiem, który podpalił Bibliotekę Aleksandryjską – mówi jeszcze bardziej zdenerwowany Jaskanis.

*najbardziej znany zabytek

Pałac w Wilanowie to perełka barokowej architektury i najbardziej rozpoznawalny zabytek Warszawy. Został zbudowany pod koniec XVII w. dla króla Jana III Sobieskiego. Potem rozbudowali go kolejni właściciele. W praktycznie niezmienionej formie przetrwał wojny i zabory.Od kilku lat pałac jest nieustannie restaurowany przez najlepszych warszawskich konserwatorów. Nikt nie planuje poddania go termomodernizacji.

Dodaj swoją opinię...

Życie Warszawy

Najczęściej czytane