Nowe składy dla Kolei Mazowieckich
Niebawem 12 nowoczesnych pociągów typu FLIRT wyjedzie na mazowieckie tory.
To efekt umowy wykonawczej, jaką podpisały Koleje Mazowieckie oraz Stadler Polska Sp. z o.o. Wartość zamówienia to blisko 405 mln zł. Pociągi będą kursować na trasie Sochaczew-Warszawa-Celestynów.
Druga umowa to kontynuacja największego w historii polskiego kolejnictwa kontraktu na zakup 71 pociągów typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Pierwsza, na zakup 6 pojazdów, została podpisana w maju 2018 r.
– Ta umowa to kolejny krok w stronę rozwoju Kolei Mazowieckich, największego przewoźnika kolejowego na Mazowszu – mówi Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Szacunkowa wartość umowy wykonawczej na 12 ezt wynosi blisko 405 mln zł. To nie tylko zakup samych pojazdów, ale także świadczenie usług serwisowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.
– Pierwsze pojazdy są już budowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach i zgodnie z umową wyjadą na trasę do Działdowa pod koniec roku. 12 ezt z dzisiejszego zamówienia będzie wozić pasażerów na trasie Sochaczew – Warszawa – Celestynów – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Pierwsze pojazdy zamówione właśnie wyjadą na tory w drugim kwartale 2020 r. Pozostałe będą odbierane sukcesywnie aż do końca 2021 r.
Pociągi zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość 160 km/h. Będą również wyposażone w monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.