Nowy przetarg na dworzec
Zarząd Transportu Miejskiego ponownie ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji Dworca Południowego.
To krok do przebudowy pętli przy alei Wilanowskiej.
Przedmiotem przetargu jest wykonanie czterech wariantów koncepcji Dworca Południowego. Projekty będą się różnić od siebie dokładną lokalizacją obiektu oraz przebiegiem planowanej w przyszłości linii tramwajowej z Dworca w kierunku Wilanowa.
Wykonawca przeprowadzi analizę funkcjonalną, prawną, ekonomiczną i wariantów inwestycyjnych dla każdej koncepcji. Zorganizuje też konsultacje społeczne.
Pierwszy przetarg, ogłoszony w październiku ubiegłego roku, został unieważniony, ponieważ oferty przekroczyły założony budżet.
W kryteriach oceny przetargu zostały wprowadzone nowości. 55 procent możliwych do zdobycia punktów stanowi cena. Kolejne 25 proc. uzyskać można za metodykę pracy. "Będziemy tu oceniać plan realizacji przedmiotu przetargu i propozycję współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego na etapie projektowania. Pozostałe 20 proc. punktów to doświadczenie i kwalifikacje wykonawcy" - opisuje Wiktor Paul, z ZTM.
Dodaje, że pracownicy ZTM będą brali udział w pracach na każdym etapie projektu: specjaliści z poszczególnych dziedzin będą dołączali do zespołu, aby wszystkie rozwiązania były optymalne. Termin realizacji zadania to 8 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Dworzec Południowy stanie się nowoczesnym węzłem przesiadkowym. Dla osób korzystających z autobusów dalekobieżnych planowana jest poczekalnia, a także kawiarnie, restauracje, miejsca, gdzie będzie można spędzić czas.
Na początku 2016 roku został rozstrzygnięty konkurs dla studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, którzy projektowali zagospodarowanie rejonu Dworca Południowego. W konkursie udział wzięło 12 zespołów. Uczestnicy musieli uwzględnić istniejącą stację metra, pętlę autobusową powiększoną o co najmniej 30 proc., zintegrowane przystanki tramwajowe dla istniejącej linii wzdłuż ul. Puławskiej i projektowanej linii biegnącej w osi wschód-zachód, parking rowerowy na 800 miejsc, halę odpraw dla pasażerów, parking P+R i budynek Centrum Zarządzania Ruchem (z siedzibą ZTM). Oprócz tego zespoły musiały zaprojektować nowy układ drogowy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.