GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wielkie kłopoty Modlina. „Znajdziemy wyjście z tej sytuacji"

Michał Cessanis 30-11-2012, ostatnia aktualizacja 30-11-2012 17:35

Linia lotnicza Wizz Air wezwała port lotniczy w Modlinie do jak najszybszego zamontowania systemu ILS, który umożliwia lądowania np. podczas mgły.

autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

Brak systemu ILS na lotnisku powoduje ciągłe trudności, z którymi muszą zmagać się pasażerowie, szczególnie przy tak częstych mgłach, które pojawiają się w tym roku.

Przewoźnik jest przekonany, że niekompletna infrastruktura na lotnisku w Modlinie spowodowana jest brakiem porozumienia pomiędzy lotniskiem i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.

Od października tego roku ponad 160 lotów zostało opóźnionych, przekierowanych lub odwołanych, co odczuło ponad 30 tysięcy pasażerów. Przewoźnik ponosi ogromne koszty związane z odszkodowaniami lub zmianami przy przekierowywaniu lotów.

Tej zimy nieprzewidziane koszty szacowane są na około 8 milionów złotych, a to wszystko przez brak podstawowego sprzętu, niezbędnego do lądowania podczas złych warunków pogodowych. Wizz Air potwierdził w tym tygodniu, że nadal będzie dbał o pasażerów, a za wydatki ponoszone z powodu braków w systemie nawigacyjnym będzie fakturować lotnisko w Modlinie.

- To jest godne pożałowania, że lotnisko w Modlinie i Pansa dopuścili do tak znaczących opóźnień instalacji i kalibracji instrumentów systemu nawigacji, niezbędnych do lądowania przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych w Modlinie – mówi Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air. – Modlin musi wziąć odpowiedzialność za wszystkie koszty poniesione z powodu utrudnień, na które pasażerowie narażeni byli od początku października, ponieważ właśnie do tego czasu lotnisko zobowiązało się do ukończenia instalacji systemu ILS. Wizz Air zawsze jest zainteresowany obniżaniem kosztów lotniskowych, aby móc oferować swoim klientom niskie ceny i jednocześnie doskonałą obsługę, tak jak to miało miejsce do tej pory. Jednak przez niedopuszczalne warunki operacji lotniczych panujące w Modlinie w sezonie zimowym sprawiły, że jest to obecnie najdroższe lotnisko.

O sytuacji na lotnisku rozmawiamy z Magdaleną Bojarską z biura prasowego spółki.

- Wizz Air ma dość współpracy z lotniskiem, na którym nie mogą lądować samoloty. Dlaczego nie działa system ILS?

- Mamy już wszystkie urządzenia niezbędne do uruchomienia systemu ILS. Ale wciąż czekamy na zezwolenie na montaż systemu, m.in. na pozwolenie budowlane. Do końca tego roku system powinien być już zamontowany.

- Czy po zamontowaniu systemu ILS samoloty będą mogły lądować podczas złych warunków pogodowych?

- System ILS pierwszego stopnia, a taki będzie w Modlinie, nie gwarantuje lądowań przy każdej pogodzie. – Jeśli pogoda nagle się załamie i nastąpi bardzo duże pogorszenie warunków atmosferycznych, to przy systemie ILS i tak nie wylądują samoloty. Tak zdarza się na innych polskich lotniskach, gdzie system już działa.

- Wizz Air uważa, że jego problemy spowodowane są też tym, że lotnisko wciąż nie zawarło porozumienia z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Czego dotyczy ta sprawa?

- Nie wiem, o co chodzi przewoźnikowi. My w porozumieniu z PAŻP zdecydowaliśmy o tym, że system ILS zamontujemy we własnym zakresie. Z tego co wiem, jesteśmy pierwszym lotniskiem w Polsce, które na to się zdecydowało. W innych portach za montaż systemu odpowiada Agencja – to ona go instaluje i nadzoruje. Jednak zazwyczaj jest on montowany dopiero po roku działalności lotniska. Nam zależało na czasie, wszczęliśmy procedurę jeszcze przed uruchomieniem portu, by ILS zaczął funkcjonować jak najszybciej.

- Systemu jednak jak nie było, tak nie ma. Pasażerowie tracą zaufanie do portu, a przewoźnicy zaczynają tracić pieniądze. Wizz Air wyliczył, że przez odwoływane loty straci 8 mln zł i że obciąży kosztami Modlin. Zapłacicie?

- Będziemy się starali porozumieć z linią lotniczą Wizz Air. I znaleźć wyjście z tej sytuacji. Mamy nadzieje, że przewoźnik nie ograniczy liczby operacji z naszego portu. Bardzo nam na nim zależy.

rozmawiał Michał Cessanis

nawalizkach.com.pl

Najczęściej czytane