GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kolej na nowoczesność

Piotr Szymaniak 08-10-2011, ostatnia aktualizacja 09-10-2011 13:06

Sprzedaż biletów przez Internet, biletomaty, możliwość płacenia kartą w kasach. Koleje Mazowieckie zabiegają o nowych pasażerów.

autor: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa

Nie minęły dwa tygodnie, odkąd w pociągach KM można kupować jednorazowe bilety przez telefon komórkowy, a Koleje Mazowieckie już zapowiadają uruchomienie sprzedaży internetowej.   – W dzisiejszych czasach Internet jest niezbędnym kanałem dystrybucji. Chcemy, by system ruszył w pierwszym kwartale 2012 r. – mówi Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich.

W sieci pasażerowie będą mogli kupić prawie każdy bilet, z wyjątkiem kwartalnych czy abonamentowych. Po zapłaceniu bilet będzie można samemu wydrukować lub przesłać na telefon komórkowy, by w pociągu pokazać go konduktorowi.

Za wirtualne pieniądze

Ale to nie koniec. Najprawdopodobniej w przyszłym roku pasażerowie będą mogli w kasach płacić kartą płatniczą. Oprócz tego przewoźnik planuje zakup nowoczesnych urządzeń kasowych, które będą podłączone do Internetu. – Dzięki temu kasjerki będą miały podgląd z GPS na ruch pociągów, a to pozwoli im na bieżąco informować pasażerów   o przyjazdach na stacje– zapowiada Donata Nowakowska.

Bilety będzie też można kupować w biletomatach – zarówno na dworcach, jak i w pociągach.

52  mln Tyle biletów sprzedały Koleje Mazowieckie w 2010 r. 40 mln stanowiły bilety okresowe, a 12 mln jednorazowe

Będą to jednak inne maszyny niż te, które znamy z komunikacji miejskiej. Główna różnica polega na tym, że nie będzie można w nich płacić gotówką, ale tylko kartą. Kolejarze tłumaczą, że urządzenia do transakcji bezgotówkowych są nowocześniejsze, lżejsze i łatwiejsze w obsłudze.

– Nie ma ryzyka, że podczas podróży nagle zabraknie monet do wydawania reszty czy będzie trzeba opróżnić zbiornik na gotówkę. A nasze pociągi jeżdżą przecież po całym Mazowszu, zdarza się, że wracają do stacji bazowej po dwóch dniach – tłumaczą w KM.

35,3 mln Tyle biletów sprzedały KM przez pierwszych sześć miesięcy 2011 r. W tym 27 mln okresowych i 8,3 mln jednorazowych

Przewoźnik nie ukrywa, że wszystkie te nowości mają nie tylko ułatwić życie stałym pasażerom, ale też zachęcić nowych do korzystania z pociągów. Temu ma też służyć najbardziej skomplikowany z nowych projektów, czyli program lojalnościowy. 76 proc. wszystkich sprzedanych biletów stanowią okresowe. Dlatego KM pracuje nad wprowadzeniem biletu zakodowanego na karcie  magnetycznej. Karta Kolei Mazowieckich będzie uprawniała do zniżek w firmach i instytucjach, które przystąpią do programu.

Jeździsz koleją, zapłacisz mniej w sklepie

– Chodzi nam o placówki kulturalno-oświatowe, sportowe czy sieci handlowe (ale nie hipermarkety) z całego Mazowsza – zdradza szczegóły Donata Nowakowska. – Czyli np. z biletem Kolei Mazowieckich wejściówki do kina, teatru, na basen czy zakupy w sklepie będą tańsze. Ze względu na konieczność prowadzenia negocjacji z wieloma firmami czy instytucjami trudno jest powiedzieć, czy nasz program lojalnościowy ruszy w 2012 r.

Jak te działania oceniają eksperci?

– Długie kolejki do kas zniechęcają do korzystania z kolei, dlatego im wygodniejsze i szybsze formy zakupu biletów, tym lepiej – ocenia Krzysztof Rytel z Zielonego Mazowsza. – Jednak nie należy zapominać, że pasażerowie zwracają uwagę przede wszystkim na punktualność, dobry rozkład i ceny. A KM są najdroższym regionalnym przewoźnikiem w Polsce. Są takie relacje jak np. Żyrardów – Warszawa Zachodnia czy Radom – Skarżysko-Kamienna, gdzie bilety na TLK, czyli pociąg pospieszny, są tańsze niż na osobowy pociąg KM.

W 2010 r. KM przewiozły 52 mln pasażerów. W tym przez pierwsze pół roku ponad 35 mln.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane