GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Aleje: jak zgubić 10 pasów

Konrad Majszyk 30-09-2011, ostatnia aktualizacja 30-09-2011 13:46

Przed łamigłówką upchnięcia 14 pasów w czterech stanęli drogowcy na styku węzła Łopuszańska z trasą Salomea – Opacz. Termin jego otwarcia jest znów zagrożony.

Z węzła Łopuszańska ma wychodzić 14 pasów ruchu
źródło: Fotorzepa
Z węzła Łopuszańska ma wychodzić 14 pasów ruchu

 

Skąd aż 14 pasów w Al. Jerozlimskich w rejonie Łopuszańskiej? Tyle wychodzi, jeśli zsumujemy wszystkie nitki jezdni wychodzące z tunelu dla Al. Jerozolimskich, z estakad do jazdy z i do Pruszkowa oraz łączników z rondem pod nimi. To już prawie autostrada wewnątrz miasta.

Tymczasem Al. Jerozolimskie od strony Pruszkowa mają na razie tylko dwa razy po dwa pasy. To znaczy, że szerokość ulicy musi się zmniejszyć z 70 do 20 metrów. Na odcinku 300 metrów trzeba zgubić 10 pasów.

Żeby dwóch chciało naraz

Skąd to zamieszanie? Bo inwestorów jest dwóch, wykonawców też dwóch, terminy mają różne. Ale ich trasy muszą się zetknąć. Szeroką trasę trzeba na razie wpuścić w wąską w tymczasowym układzie do maja 2012 r.

Za budowę miejskiego węzła Łopuszańska – tego z 14 pasami – odpowiada Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który swoją inwestycję za 160 mln zł już kończy. Sytuację komplikuje fakt, że tuż obok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad buduje trasę Salomea – Opacz za 188 mln zł. To ma być pierwszy odcinek nowej wylotówki na Kraków, a jednocześnie łącznik Al. Jerozolimskich z południową obwodnicą Warszawy S2, ale budowa jest mało zaawansowana. Robotnicy z Eurovii  wykonują roboty ziemne, przekładają wodociąg i budują kanalizację deszczową.  GDDKiA ma zapewnić przejezdność swojego odcinka na Euro 2012, a na zakończenie wszystkich prac mają czas aż do sierpnia przyszłego roku.

Żeby prawie gotowy miejski węzeł Łopuszańska dało się otworzyć, GDDKiA ze swoim dopiero budowanym węzłem Opacz musi się do niego dostosować.

– Liczymy na pełną współpracę z GDDKiA. Inżynierowie obu kontraktów są w ścisłym kontakcie – mówi wicedyrektor ZMID Andrzej Makowelski.

Dowiązanie się do węzła

Co muszą zrobić  drogowcy z GDDKiA? W Al. Jerozolimskich w stronę Warszawy trzeba zbudować trzy pasy na poziomie „zero" i jeden na poziomie „minus jeden" (to wyjazd z „wanny" pod rondem). Na jezdni do Pruszkowa potrzeba trzech pasów, które po 150 metrach zwężą się do dwóch.

– Powinno się udać do końca października, chociaż dużo zależy od pogody – mówi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiej GDDKiA.

Trzypoziomowy miejski węzeł  Łopuszańska miał być gotowy w maju tego roku. Dopiero  w połowie września u zbiegu Al. Jerozolimskich z Łopuszańską drogowcy otworzyli rondo. Na tunel wzdłuż Al. Jerozolimskich i estakady do jazdy z i do Pruszkowa wciąż czekamy.

Drogowcy tłumaczyli opóźnienie m.in. oczekiwaniem na inwestycję GDDKiA, która jest mniej zaawansowana.  Opóźnionego o cztery miesiące węzła Łopuszańska nie uda się otworzyć przed wyborami 9 października. Najwcześniejszy termin to listopad.

A jeśli przyjdzie zima, poczekamy aż do wiosny przyszłego roku.

Jak powiedział nam wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz, w przyszłym tygodniu odbędzie się kolejne spotkanie koordynacyjne.

Inwestorzy zapewniają, że oba projekty się połączą się bez konieczności rozbiórek, jak np. na trasie S8 w rejonie węzła z autostradą A2 w Konotopie.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane