GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przechytrzyć podwyżkę

Konrad Majszyk 18-07-2011, ostatnia aktualizacja 18-07-2011 20:14

Chociaż za miesiąc zdrożeją bilety komunikacji miejskiej, to jeszcze przez pół roku autobusami, tramwajami i metrem można jeździć taniej. Podpowiadamy, jak to zrobić.

autor: Seweryn Sołtys
źródło: Fotorzepa

Od 16 sierpnia bilety zdrożeją od 12 do 59 proc. (w zależności od rodzaju). Dla przykładu: na bilet 90-dniowy miejski wydamy 220 zł zamiast 196 zł, a za trzydniowy podmiejski zapłacimy 38 zł zamiast 24 zł. W redakcji nie milkną telefony w tej sprawie.

– Nie godzę się na tę podwyżkę. Niski standard usług i duża liczba przywilejów dla pracowników komunikacji jej nie uzasadniają – twierdzi Maciej Kliszewski z Marek. – Dlatego zamierzam jeździć po starej cenie najdłużej, jak się da. Po 16 sierpnia jeszcze przez pół roku urzędnicy nie zarobią na mnie ani jednej dodatkowej złotówki – zapowiada.

Ładuj dwa do przodu

Jak to możliwe? Nawet po podwyżce będą ważne bilety okresowe w starej cenie – np. 30-dniowy i 90-dniowy – które zakodujemy przed 16 sierpnia. Na karcie miejskiej można zakodować maksymalnie dwa bilety, tylko – i to bardzo ważne – muszą być identyczne. Czyli na takie same ulgi, liczbę dni, strefy biletowe itd. W przeciwnym wypadku starszy bilet zostanie „zjedzony" przez ten nowszy.

Dlatego tuż przed 16 sierpnia najlepiej kupić na tę samą kartę dwa identyczne bilety 90-dniowe. Uwaga, nie od razu. Najpierw kupujemy jeden bilet 90-dniowy i aktywujemy go (dowolnego dnia, byle przed 16 sierpnia). Następnie idziemy z tą samą kartą miejską do kiosku albo biletomatu, żeby załadować drugi identyczny bilet. Ten przedłuża się automatycznie, „doklejając się" do starszego biletu – bez konieczności kodowania.

– A jeśli wykupię bilet długookresowy, ale zapomnę go aktywować przed 16 sierpnia? Czy pieniądze przepadną? – pyta czytelniczka Maria Waśkiewicz.

Jak sprawdziliśmy, pieniądze nie przepadną, ale bilet będzie nieważny. Trzeba z nim będzie udać się do punktu Zarządu Transportu Miejskiego – przy ul. Żelaznej 61 albo na stacjach metra: Centrum, Świętokrzyska, Ratusz, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont i Młociny – i bilet zwrócić. Zazwyczaj ZTM pobiera wtedy opłatę manipulacyjną w wysokości aż 20 proc. ceny biletu. Ale tym razem będzie inaczej. – Pasażerowie, którzy zapomną zakodować tańsze bilety przed 16 sierpnia, dostaną pełen zwrot. Żeby nie utrudniać im życia, zrezygnujemy z potrącania opłaty manipulacyjnej – mówi rzecznik ZTM Andrzej Skwarek.

W maksymalnym wariancie możemy jeździć taniej prawie do połowy lutego 2012 r. Jak się dowiedzieliśmy, tutaj czyha jednak na nas jeszcze jedna pułapka. W lutym nowy bilet (ten pierwszy po nowej, wyższej cenie) trzeba zakodować na karcie dopiero po upływie starego. W przeciwnym wypadku reszta starego biletu zostanie zjedzona. Powód – bilety są różne, a karta miejska jest mało elastyczna i nie toleruje ich jednocześnie.

Ile zyskamy? Po 16 sierpnia za dwa bilety 90-dniowe imienne na jedną strefę będziemy musieli zapłacić 440 zł. Jeśli zakodujemy je po starych stawkach, wydamy tylko 392 zł, oszczędzając 48 zł. Na dwa bilety 90-dniowe imienne podmiejskie, czyli na dwie strefy – wydalibyśmy dzięki tej sztuczce 580 zamiast 740 zł (oszczędność to 160 zł).

Bilety ciepłe i zimne

Oprócz cen zmieni się wygląd biletów kartonikowych. Od połowy sierpnia każdy bilet będzie innego koloru: jednorazowy dla jednej strefy – czerwony, 20-minutowy – zielony, dobowy –  błękitny, a trzydniowy – fioletowy (im krótszy bilet tym kolor bardziej „gorący", a im dłuższy – „chłodniejszy"). Normalne będą jednolitymi kolorowymi kartonikami, a na ulgowych pojawi się biały pasek.  Dlatego ruszyła kampania informacyjna ZTM. W autobusach i tramwajach pojawi się ponad 70 tys. ulotek. Zawisną na 760 wiatach przystankowych, wszystkich stacjach kolejowych w granicach wspólnego biletu oraz w autobusach, tramwajach i pociągach.

To dopiero pierwszy z trzech etapów podwyżki, która jest rozpisana aż do 2014 r.

Dodaj swoją opinię

Bez przejściówek

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, ZTM wycofał się z wprowadzenia okresu przejściowego, w którym miały obowiązywać stare i nowe bilety na kartonikach. Do tych pierwszych mieliśmy dokupywać „przejściówki" – np. do starego biletu miejskiego jednorazowego za 2,80 zł trzeba by dołożyć kartonik za 80 gr. ZTM wybrał wariant zerowy: od 16 sierpnia obowiązują tylko nowe bilety. Stare tracą ważność i trzeba je zwrócić. Do punktów obsługi pasażera mogą ustawiać się kolejki.

 

 

Nowy cennik biletów na stronie

www.ztm.waw.pl

Życie Warszawy

Najczęściej czytane