Świętokrzyska odcięta
Od soboty budowniczowie metra zamkną kolejny odcinek Świętokrzyskiej – aż do Nowego Światu. Tamka stanie się ślepa. Z Kubusia Puchatka i Wareckiej będą odholowywane auta.

W ten sposób rusza budowa stacji metra Nowy Świat. To będzie najgłębiej położony przystanek podziemnej kolejki na centralnym odcinku drugiej linii. Znajdzie się aż 27 metrów pod ziemią (jazda schodami ruchomymi będzie trwała tak długo, że w tym czasie da się napisać kilka SMS-ów). Utrudnienia potrwają co najmniej do końca 2013 r.
Dzisiaj zamknięty odcinek Świętokrzyskiej kończy się na ul. Jasnej, obok gmachu Poczty Polskiej. W nocy z piątku na sobotę zielone ogrodzenie wyrośnie na fragmencie między Czackiego i Nowym Światem.
Na szczęście dla kierowców jeszcze przez kilka tygodni da się przejechać w poprzek Świętokrzyskiej – przez pl. Powstańców Warszawy i Mazowiecką. Później sytuacja się skomplikuje, bo w tym miejscu ruszy budowa wentylatorni metra. Kiedy dokładnie – jeszcze nie wiadomo.
Odcinek Świętokrzyskiej między Mazowiecką i Czackiego będzie przejezdny, ale zwężony do dwóch pasów ruchu (po jednym w każdym kierunku). Na pozostałej części powstaną miejsca parkingowe, do których dojedziemy przez Czackiego albo Mazowiecką.
Budowa metra bardzo skomplikuje dojazd do budynków w rejonie ul. Kubusia Puchatka i Wareckiej. Jak tam się dostać? Tylko od pl. Powstańców Warszawy. Skomplikowany dojazd pokazujemy na mapce. Z powodu nowej organizacji ruchu ul. Kubusia Puchatka i fragment Wareckiej będą dwukierunkowe. Na obu ulicach ma obowiązywać bezwzględny zakaz parkowania, żeby samochody nie blokowały ruchu. Strażnicy miejscy zapowiadają odholowywanie pozostawionych aut.
Zamknięcie kolejnego odcinka Świętokrzyskiej jeszcze bardziej zmniejsza znaczenie mostu Świętokrzyskiego.
Niemiła niespodzianka spotka od soboty kierowców na Tamce, którą nie da się pojechać „w górę" – od ul. Kruczkowskiego do Kopernika. Miejski inżynier Janusz Galas zrobił wyjątek dla mieszkańców obszaru ograniczonego ulicami: Foksal, Nowy Świat, Oboźna i Topiel. Tylko oni mogą wjeżdżać na Tamkę. Pozostali nie mają czego tu szukać, bo ulica stanie się „ślepa" – Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście są niedostępne dla samochodów (służą jako objazd dla autobusów).
Koszt budowy drugiej linii metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim to 4,1 mld zł. Według prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, inwestycja potrwa do końca 2013 r.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.