GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Farsa w Warsie, czyli nawarzyli sobie piwa

Piotr Szymaniak 07-07-2011, ostatnia aktualizacja 07-07-2011 17:39

Od 1 lipca prawo pozwala na sprzedaż piwa w wagonach Warsu. Pasażerowie muszą się obejść smakiem, bo Wars czeka na odpowiednie rozporządzenie. Tego jednak nie będzie, bo... nie potrzeba.

Nie ma już: takiego wystroju, takich mundurów, takiego menu, ale piwa jak nie było, tak nie ma także
autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Nie ma już: takiego wystroju, takich mundurów, takiego menu, ale piwa jak nie było, tak nie ma także

Gdzie jest to piwo, które miało być dostępne w przedziałach Warsu – pyta pan Piotr, który zawsze, gdy wraca z delegacji, najpierw sprawdza, czy będzie jechał pociągiem krajowym czy międzynarodowym. – Bo w tych drugich podczas długiej podróży można się napić piwka. Wielu pasażerów tak robi – zapewnia.

Od 1 lipca piwo miało być sprzedawane także w komunikacji krajowej. Umożliwia to znowelizowana ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

– Na taką poprawkę  czekały tysiące pasażerów. Tymczasem w piątek, gdy wracałem z Poznania, dowiedziałem się, że absurdalne przypisy nadal obowiązują. Czy kolejarze nie mogą wprowadzić chociaż jednej pozytywnej zmiany? – dodaje rozgoryczony pan Piotr.

Czekają, ale się nie doczekają

Jeszcze w czerwcu firma Wars na swojej stronie internetowej zapewniała, że „przygotowuje się do przywrócenia sprzedaży piwa: prowadzi negocjacje z producentami oraz dokonuje koniecznych inwestycji w sprzęt i infrastrukturę gastronomiczną", oraz że „czeka tylko na wejście w życie rozporządzenia, które sprawi, że obecność piwa w Warsie stanie się faktem".

Gdy jednak zapytaliśmy w resorcie infrastruktury, kiedy rozporządzenie będzie gotowe, okazało się, że... nigdy, bo nie jest wymagane. – Celem wprowadzenia zmian w tej ustawie było m.in. umożliwienie sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych do 4,5 proc. oraz piwa w wagonach restauracyjnych i bufetach w pociągach komunikacji krajowej – tłumaczy Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa, i zapewnia, że  alkohol można serwować od około tygodnia.

Jak długo przedstawiciele Warsu czekaliby na rozporządzenie, nie wiadomo. W każdym razie o tym, że mogą sprzedawać piwo, dowiedzieli się od nas. – Jestem zszokowany. Cieszę się, a jednocześnie martwię, bo nie jesteśmy przygotowani – mówi Andrzej Buczkowski z zarządu Warsu. – To znaczy mamy dostawców i przeszkoloną załogę, ale nie wystąpiliśmy o koncesję i pozwolenie na sprzedaż. Nie zrobiliśmy tego, bo dostaliśmy informację od kompetentnego, wydawać by się mogło, organu, jakim jest przecież Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, że potrzebne jest jeszcze rozporządzenie. Zamieszanie jest takie, że szlag mnie trafia – dodał podenerwowany.

Zaspali, stracą

Kiedy więc napijemy się piwa w Warsie? – Wygląda na to, że  ktoś w spółce przespał sprawę i teraz przepadnie okres niezłych żniw. Latem pasażerowie chętnie schłodziliby się zimnym piwkiem. Obawiam się, że wakacje pod tym względem są stracone – ubolewa Adrian Furgalski, ekspert rynku kolejowego. – Sam 1 lipca odtrąbiłem sukces na Facebooku, że wreszcie po pięciu latach udało się przepchnąć ustawę. Dlatego nie wiedziałem, o co Warsowi chodzi z tym rozporządzeniem.

Jak przyznają kolejowi restauratorzy, przychody z wagonów międzynarodowych, w których jest serwowane piwo, są o 40 proc. wyższe od krajowych. Według szacunków, po wprowadzeniu sprzedaży we wszystkich wagonach wpływy całej spółki miały wzrosnąć o 10 proc. (90 proc. przychodów Warsu wypracowują wagony sypialne).

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane