Miasto bez Świętokrzyskiej
W okolicach Bożego Ciała ratusz zamknie na cztery lata Prostą i Świętokrzyską, a na trzy miesiące – Marszałkowską. Trwają prace nad wielkim planem objazdów dla Pragi. Powód – budowa metra.

Jeśli tylko będą obiecywane pozwolenia na budowę, ul. Prosta i Świętokrzyska zostaną zamknięte pod koniec czerwca – zapowiada rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.
Prosta pod parking
Według wojewody Jacka Kozłowskiego, komplet brakujących pozwoleń dla stacji ma być w czerwcu. Przewidywany przez ratusz termin startu utrudnień to długi weekend Bożego Ciała – między 23 i 26 czerwca.
Najlepiej będzie omijać cały odcinek między rondem Daszyńskiego i Nowym Światem. Prosta już dziś jest nieprzejezdna między Karolkową i rondem Daszyńskiego. W czerwcu ma zostać zamknięta na wysokości Miedzianej – w związku z budową wentylatorni. Powstanie rozkopana „wyspa” i dwa ślepe odcinki (po obu jej stronach). Ten między wentylatornią i Żelazną posłuży do parkowania. Z kolei między wentylatornią a rondem Daszyńskiego ruch będzie utrzymany – żeby zabłąkani kierowcy mogli wrócić do Towarowej. Drugie zamknięcie Prostej czeka nas między rondem ONZ a ul. Twardą.
Przez rondo ONZ przejedziemy, ale tylko wzdłuż al. Jana Pawła II. Co dalej? Świętokrzyska będzie zamknięta do Emilii Plater (ta ostatnia posłuży jako autobusowy objazd podczas wyłączenia co najmniej na trzy miesiące Marszałkowskiej – tutaj termin nie został jeszcze wyznaczony). Dalej zamknięty odcinek Świętokrzyskiej będzie się ciągnął aż do ul. Bagno, która w ubiegłym roku została przedłużona. Między Bagno i Marszałkowską powstanie parking.
Potem budowa będzie się ciągnąć obok NBP i Ministerstwa Finansów aż do Nowego Światu. Przejezdne będą poprzeczne ulice: Jasna, Mazowiecka i Czackiego, w rejonie których ratusz przewidział parkingi. Autobusy zamiast Świętokrzyską pojadą Grzybowską i Królewską, które zamienią się w buspasy.
Co z Pragą? Tajemnica
Nie wiadomo, co z prawym brzegiem rzeki. Według planów, budowlańcy mają zamknąć Sokolą przy stacji PKP Stadion. Skrzyżowanie Targowej z al. Solidarności obok „czterech śpiących” ma się zaś zamienić w otoczoną przez korki dziurę w ziemi. Od strony Marek i Targówka w kierunku mostu Śląsko-Dąbrowskiego mają przejeżdżać tylko autobusy. Skrajne pasy al. Solidarności w rejonie Szwedzkiej i Dw. Wileńskiego zamienią się w Parkuj i Jedź. Tramwaje jadące w stronę Starówki mają omijać plac budowy przez Ratuszową i Jagiellońską (niestety, wciąż brakuje obiecanego odcinka torów od al. Solidarności do pętli zoo).
Ratusz wciąż nie ujawnił, kiedy rozpocznie prace na Pradze. Budowa metra koliduje z organizacją Euro 2012, dla potrzeb którego Sokola i pl. Wileński powinny być w pełni przejezdne.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.