SISKOM: „Nie” dla podwyżek cen biletów
– Zachowanie atrakcyjnych cen biletów jest konieczne, jeśli miasto chce powstrzymać wzrost liczby samochodów w już i tak zakorkowanej stolicy – twierdzi Jakub Adamski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które dziś składa w tej sprawie pismo do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz.
Zamiast sięgania do kieszeni pasażera stowarzyszenie proponuje lepsze wykorzystywanie pieniędzy przeznaczanych na transport.
Według SISKOM-u zbyt dużo autobusów dubluje trasy metra, tramwajów i kolei, a zbyt mało jeździ buspasami. – Skrócenie lub likwidacja tras tylko siedmiu linii, których droga w największym stopniu pokrywa się z komunikacją szynową, przyniosłoby oszczędności rzędu 10 mln zł – przekonuje Adamski. – A gdyby wprowadzić realny priorytet dla tramwajów, tak by średnia prędkość wzrosła z 15 do 25 km/h, wówczas będzie można oszczędzić na energii od 50 do 80 mln zł rocznie.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.