Szwajcarskie pieniądze na pociągi dla WKD?
Warszawska Kolej Dojazdowa odbierze w listopadzie pierwszy z 14 zamówionych pociągów. Tymczasem spółka szykuje się do zakupu sześciu kolejnych.
Zakup sześciu pociągów miałby zostać dofinansowany z tzw. Funduszu Szwajcarskiego, czyli bezzwrotnej pomocy przyznanej przez Szwajcarię krajom „nowej” UE. Wniosek WKD jest właśnie rozpatrywany przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
– Jeśli kwestia dofinansowania zostanie rozstrzygnięta na naszą korzyść, w ciągu kilku tygodni jesteśmy w stanie ogłosić przetarg na nowy tabor – mówi Krzysztof Kulesza z WKD.
W marcu 2010 roku WKD podpisała kontrakt z PESĄ Bydgoszcz na 14 pociągów za 281 mln zł. Każdy z nich zabierze ok. 500 pasażerów (120 z nich na miejscach siedzących). Składy mają po 60 metrów długości. Pierwszy ma dotrzeć do Warszawy w listopadzie tego roku, a ostatni – we wrześniu roku 2012.
Według portalu Rynek Kolejowy, w razie nieudanej próby pozyskanie pieniędzy z Funduszu Szwajcarskiego, WKD może zamówić z wolnej ręki dwa dodatkowe pociągi w ramach kontraktu z PESĄ.
Sześć nowych pociągów WKD ma być jednosystemowych. Będą dostosowane tylko do napięcia 3 tys. woltów, na które ma zamiar przejść WKD po dostawie 14 pociągów dwusystemowych.
WKD jeździ posiada dziś 31 składów EN-94 Pafawagu z 1972 roku (wymagają wymiany) i jeden skład PESY z 2004 roku.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.