GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Buspasy na stałe

Konrad Majszyk 26-06-2009, ostatnia aktualizacja 28-06-2009 18:31

Pasy autobusowe przy kinie Femina powinny zostać już na stałe – proponują ekolodzy. Ratusz wyklucza buspas w al. Jana Pawła II. Co z al. Solidarności? Oficjele się wahają.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa

Nowe tymczasowe buspasy dochodzą z czterech stron do tzw. koniczyny przy kinie Femina (to jezdnie wygięte w łuki po to, żeby stworzyć „remontową wyspę“ pośrodku). Z powodu tej inwestycji Zarząd Transportu Miejskiego wyłączył ruch tramwajowy na dwóch newralgicznych trasach: al. Jana Pawła II i al. Solidarności. Od 2 sierpnia tramwaje mają wrócić, a buspasy – zniknąć.

Terror samochodziarzy?

– Likwidacja buspasów po zakończeniu prac drogowych byłaby krótkowzrocznością – mówi Bartłomiej Kozek z organizacji Zieloni 2004. – Pasy dla autobusów w rejonie skrzyżowania przy Feminie ułatwiają życie pasażerom. Dlatego powinny zostać – przekonuje.

– Władze miasta mają okazję na udowodnienie, że nie dają się terroryzować lobby samochodowemu. W Warszawie pasażerowie, którzy stanowią większość, od lat cierpią z powodu faworyzowania przez ratusz kierowców będących w mniejszości – twierdzi ekolog Irena Kołodziej.

Zieloni powołują się na wyniki badań Barometru Warszawskiego z 2009 roku. Wynika z nich, że 64 proc. warszawiaków codziennie korzysta z autobusów, tramwajów albo metra. 70 proc. badanych uważa, że transport zbiorowy należy uprzywilejować kosztem samochodów.

Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?– Jestem całym sercem za buspasem wzdłuż al. Solidarności, którą przejeżdża ponad 50 autobusów w jedną stronę na godzinę – mówi „ŻW“ Andrzej Franków, odpowiedzialny za przewozy w ZTM. – Wnioskowaliśmy już o wydzielenie na stałe takiego pasa od ul. Żelaznej do pl. Bankowego. Na razie bez skutku – ubolewa.

Co z al. Jana Pawła II? Według Frankowa, szanse na wydzielenie tam buspasa są niewielkie. Dlaczego? W czasie szczytu przejeżdża al. Jana Pawła II od 17 do 20 autobusów na godzinę w jedną stronę. Stojący w korkach kierowcy obserwowaliby więc puściutki pas dla autobusów.– Po zakończeniu remontu Trasy W-Z na stałe zostanie za to buspas na Radzymińskiej – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Udogodnienia dla komunikacji przy kinie Femina wydają się być dobrym pomysłem, ale decyzja nie zależy od nas – podkreśla.

Inżynier, który kocha auta

A od kogo? Piłka jest po stronie inżyniera ruchu Janusza Galasa, który znany jest z dbałości o interesy kierowców. Czy zgodzi się na buspas w al. Solidarności?

Niestety, inż. Galas był w piątek „zbyt zajęty“, żeby porozmawiać w tej sprawie z „Życiem Warszawy“.

W ubiegłym roku ekipa prezydent miasta Hanny Gronkiewicz-Waltz obiecywała m.in. pas dla autobusów na Trasie Łazienkowskiej. Miał zostać wytyczony na obu jezdniach na rekordowo długim – jak na Warszawę – siedmiokilometrowym odcinku od Grójeckiej do Kinowej . Ale nic z tego nie wyszło.

14 km to łączna długość pasów autobusowych w Warszawie. Nawet w 500-tysięcznym Wilnie jest ich więcej. Dzisiaj w Warszawie jest 15 pasów autobusowych – m.in. na Modlińskiej, Sobieskiego i w Al. Jerozolimskich. Nad Wisłą procedury przy wyznaczaniu pasów ciągną się miesiącami. Potem sprawa ogranicza się do namalowania ciągłej linii na jezdni (znanych z innych metropolii krawężników nie ma, bo Zarząd Oczyszczania Miasta... nie poradzi sobie z odśnieżaniem). Ratusz obiecywał, że w 2009 roku łączna długość buspasów osiągnie ponad 31 km. Ich łączna długość w Madrycie to 104 km, w Berlinie – 102 km, a w Sztokholmie – 80 km.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane