Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Poślizg tramwajów z niską podłogą i wiaduktów przy ul. Łopuszańskiej

kmaj 11-03-2009, ostatnia aktualizacja 11-03-2009 21:24

Maleje szansa na zastąpienie tramwajowych gruchotów pojazdami z niską podłogą przed 2012 rokiem. Otwarcie ofert znowu zostało przełożone.

Ile będzie kosztowało 186 niskopodłogowych tramwajów z kamerami i klimatyzacją? Oferty mieliśmy poznać dzisiaj. Tak się jednak nie stanie. Po siedmiu miesiącach poszukiwań przez Tramwaje Warszawskie dostawcy efekt jest mizerny. Spółka po raz kolejny przełożyła otwarcie ofert. Jak podaje w oficjalnym komunikacie, powodem są pytania od oferentów. Sprawdziliśmy. Pytań jest 147, czyli zaledwie o 27 więcej niż dwa miesiące temu, kiedy otwarcie ofert zostało przełożone z tego samego powodu.

Co się dzieje z przetargiem? Jak ustaliliśmy, miejska spółka przychyliła się do wniosku polsko-włoskiego konsorcjum firm Newag i AnsaldoBreda, które zostało przywrócone do przetargu w styczniu przez Krajową Izbę Odwoławczą i potrzebuje czasu na przygotowanie oferty.

Tymczasem harmonogram zakładał, że umowa zostanie podpisana w marcu 2009 roku. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos obiecywał, że przed Euro 2012 zacznie kursować 120 z zamówionych tramwajów. Szanse na dotrzymanie obietnicy są bliskie zeru.

Opóźnia się też przetarg na budowę trzypoziomowego skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Łopuszańską, która powinna trwać od połowy 2008 roku. W przypadku tego spóźnionego przetargu koncerny budowlane złożyły ponad 500 pytań. Oferty miały zostać otwarte w najbliższy wtorek, ale nie zostaną. Nie wiadomo, czy uda się ruszyć z tą inwestycją przed wakacjami.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane