GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rowerem do pracy w kwadrans

Maciej Miłosz 23-11-2008, ostatnia aktualizacja 24-11-2008 20:49

Nie chcesz stać w wielkich korkach na Puławskiej? Za dwa lata będzie można je ominąć rowerową velostradą, która połączy dwie dzielnice: Ursynów z Mokotowem.

Długa na ponad 2,5 kilometra ścieżka z Ursynowa na Mokotów może zacząć powstawać za rok. Połączy al. KEN z ul. Nowobukowińską. Jej budowa może kosztować od 6 do 7 mln zł. Jeśli powstanie, rowerzyści będą mogli jeździć na niej z prędkością przekraczającą 16 km/h.
źródło: Życie Warszawy
Długa na ponad 2,5 kilometra ścieżka z Ursynowa na Mokotów może zacząć powstawać za rok. Połączy al. KEN z ul. Nowobukowińską. Jej budowa może kosztować od 6 do 7 mln zł. Jeśli powstanie, rowerzyści będą mogli jeździć na niej z prędkością przekraczającą 16 km/h.

Chcemy połączyć ulice Rolną i Bukowińską z al. KEN – wyjaśnia Stanisław Szweycer, wicedyrektor stołecznego Biura Drogownictwa i Komunikacji. – Dzięki temu rowerzyści bez najmniejszego problemu będą mogli dotrzeć w południe do pracy w centrum miasta.

„Velostrada – tak ma się nazywać nowa ścieżka – to trasa rowerowa o bardzo wysokich parametrach, zrobiona z doskonałych materiałów, umożliwiająca osiąganie wysokich prędkości podróży“ – czytamy w studium koncepcyjnym przygotowanym na zlecenie urzędu miasta. Ma mieć co najmniej trzy metry szerokości i jak najmniej punktów kolizyjnych z innymi ulicami. Wybudowanie takiej nowoczesnej drogi ma skłonić warszawiaków do używania roweru jako codziennego środka transportu, służącego np. do dojazdu do pracy.

Długość trasy ma liczyć dokładnie 2530 m, a – według wyliczeń autorów koncepcji z firmy TransEko – przejechanie jej z prędkością 16,5 km/h zajmie niecałe dziesięć minut.

Jednak najciekawszy wydaje się pomysł, by nad Dolinką Służewiecką i ulicą Bacha poprowadzić kładkę, która służyłaby wyłącznie pieszym i rowerzystom. Koszt całej inwestycji to 6 – 7 mln złotych.

– Jak taka trasa powstanie, to będzie naprawdę świetnie – chwali Aleksander Buczyński z ekologicznej organizacji Zielone Mazowsze. – Ale poważnym problemem dla cyklistów może być skrzyżowanie al. Komisji Edukacji Narodowej i Dolinki Służewieckiej. Wszystko zależy od tego, jakie rozwiązania ostatecznie zostaną zastosowane.

Autorzy koncepcji ścieżki podkreślają, że część istniejących tras rowerowych na Ursynowie, a szczególnie na Mokotowie, ma złą nawierzchnię i nie zawsze jest dobrze utrzymana. Dodają, że sieć ścieżek w tych dzielnicach jest niespójna. Zanim sporządzili projekt velostrady, dokonali pomiaru ruchu rowerowego, zinwentaryzowali ścieżki, przeanalizowali ich wzajemne powiązania.

Niestety, nowa droga nie powstanie szybko. Jakie są szanse na to, że tą trasą pojedziemy my, a nie nasze wnuki?

– Jestem optymistą – zapewnia Szweycer. – Ale to już zależy od siły przebicia burmistrzów Mokotowa i Ursynowa. Trzeba ten projekt wpisać do wieloletniego planu inwestycyjnego – tłumaczy.

Co na to urzędnicy? – Na razie jeszcze nic nie słyszeliśmy o koncepcji rowerowego połączenia Mokotowa i Ursynowa – mówi rzecznik dzielnicy Mokotów Jacek Dzierżanowski.

Jeśli faktycznie doszłoby do wpisania inwestycji do WPI, to prace projektowe mogłyby się zakończyć jesienią 2009 roku, a pierwsi cykliści mogliby pojechać ścieżką rok później.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane